De voor een Emmy genomineerde Noelle Beck, die bij soapfans het best bekend is als Trisha Alden McKenzie bij LOVING is gecast als Martha Byrne's vervanger in AS THE WORLD TURNS. (red. Loving is in Nederland ook een tijdje te zien geweest bij TCM of een van die digitale kanalen)
Martha Byrne, die haar laatste scènes als Lily Walsh Snyder op 14 maart heeft opgenomen, besloot de show te verlaten nadat Proctor & Gamble niet op haar contracteisen wilde ingaan.
Ze heeft twee dagen later gedurende een
chat gesproken over de reden waarom ze vertrok: "Ik had gevraagd of ik op zijn minst het zelfde aantal afleveringen kon werken als vorig jaar en het antwoord was NEE.
Dezelfde dag nog ging er een oproep tot recasten uit."
Noelle Beck, die recentelijk te zien was in een aflevering van CASHMERE MAFIA keert voor het eerst sinds 1995 terug naar de soaps.
Soap Opera Digest interviewde haar een paar jaar geleden en vroeg toen of ze er aan dacht om naar de soaps terug te keren.
Ze zei toen: "Ik denk als de juiste rol voorbij zou komen. Het is een fantastische baan voor een werkende moeder.
In mijn soort van werk is het moeilijk om een baan te vinden die langer duurt dan drie of vier maanden.
Tenzij je natuurlijk het geluk hebt in een avondserie terecht te komen, wat mij gelukt is, maar ze hebben geen van alle lang gelopen.
Je wordt dan enthousiast, verhuist met je hele gezin en dan ben je aan de willekeur van de tv-stations overgeleverd.
Soaps lopen toch over het algemeen langer dan de meeste avondseries."
Noelle Beck en Susan Haskell waren de meest genoemde namen om de rol van ATWT's centraal staande heldin te gaan vervullen. Gezien het feit dat het voor iedere actrice moeilijk is om een bij de fans geliefde actrice te
vervangen, is dit de beste keuze die ATWT heeft kunnen maken. Het is nog niet bekend wanneer Noelle voor het eerst op de Amerikaanse tv te zien zal zijn.